miercuri, 18 martie 2020

Film de Oscar


Material adresat elevilor

Fișă individuală de lucru
Film de Oscar - Diminuarea anxietății legate de performanță și de evaluare

Consilier școlar, prof. Camelia Bîrsan
Scop: diminuarea anxietății legate de performanță și de evaluare
Vârsta: 12-18 ani
Descriere: Film de Oscar este o tehnică pentru adolescenții care au temeri legate de propria performanță și de evaluarea din partea celorlalți. Film de Oscar cuprinde imageria, analiza rațională și experimentul comportamental.
Metafora: ,,La gala de decernarea a premiilor Oscar sunt prezentate și nominalizate foarte multe filme realizate de o echipă de profesioniști. În această gală sunt prezentate filme de genuri diferite, incluse în categorii diferite: comedii, drame, triler, acțiune, animații, film istoric, film străin etc. De fapt, gradul său de unicitate și originalitate este ceea ce caracterizează deseori un film. Simplul fapt că el există este o mare realizare.
După decernarea premiilor Oscar, oamenii plătesc bilete la cinematograf, se duc să vadă filmele și le evaluaeză. Le plac, le displac sau nu-i impresionează în niciun fel. Ei prețuiesc unele filme, pe altele le critică, iar unele le sunt indiferente. Rareori se întâmplă ca un film să fie apreciat de toată lumea. Cu toate acestea un film odată creat și rulat în cinematografe nu poate fi schimbat, va fi apreciat așa cum este.
Cam așa este și cu oamenii, oamenii sunt așa cum sunt. Oamenii emit judecăți la adresa altora și sunt rare persoanele care se bucură de apreciere pozitivă din partea tuturor. Nimeni nu scapă de aprecierile negative ale celorlalți. Asemenea filmelor, oamenii sunt valoroși prin ceea ce sunt. Iar faptul că sunt merituoși nu îi impiedică pe ceilalți să-i judece sau să-i critice.”

Cerință: ,,Aș vrea să încerci să îți imaginezi că ești un film de Oscar, ceea ce ești fără îndoială! Permite criticile și judecățile, tolerează-le, nu încerca să te schimbi și absoarbe totul ca un film, acceptând întru totul că nimeni nu scapă de judecata, dezaprobarea sau criticile altora. Ce părere ai?”
Pe fișa de lucru prezentată în anexă, adolescentul va înregistra criticile, va evalua stările emoționale, va scrie gândurile automate și va răspunde acestora din perspectiva rațională.

Anexa                                       
Fișa de lucru – Film de Oscar(exemplificare)

Data
Critica
Sentiment/ emoția
Gândul automat
Răspuns rațional
16.03
Prietenele mi-au criticat hainele
Anxioasă, rușinată
Cred că sunt lipsită de gust
Fiecare are propriul stil
02.04
Am avut întâlnire cu un băiat. A spus că sunt timidă.
Anxioasă
Crede că sunt o ciudată, o speriată
Există mai multe moduri în care să te porți la o întâlnire, fiecare om are dreptul să judece.


























Material adaptat după ,,Piesa de muzeu” – R. Friedberg, J.M.McClure, J.H.Garcia, Tehnici de terapie cognitivă pentru copii și adolescenți, ASCR, Cluj Napoca, 2013.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu