Elevii claselor
a XI și a XII a au oportunitatea, și în acest an școlar, să-și evalueze trăsăturile de
personalitate și interesele personale pe platforma online Asses Manage
Navigate, un produs eficient, realizat de către o firma olandeză, www.amn.ro,
https://colegiultehniciuliumaniu-simleusilvaniei-sj.amn.ro/insight_ro/,
obținut prin intermediul Centrului Județean
de Resurse și
de Asistență Educațională
Sălaj.
Instrumentul
Toolkit este deosebit de atractiv pentru elevi, la finalul testării generează
un raport ușor de parcurs de către elevi în care sunt prezentate cele mai relevante
informații.
Acest chestionar
are ca scop cartografierea personalității și a intereselor elevului, precum și
a opțiunilor educaționale și de carieră ale acestuia.
Raportul acestui chestionar oferă informații
esențiale pentru o mai bună cunoaștere a elevului și a opțiunilor educaționale
și de carieră ale acestuia. În cadrul acestui chestionar se identifică două
direcții de evaluare, atât în ceea ce privește interesele personale ale
elevului, cât și cu privire la personalitatea acestuia. Interesele personale
reprezintă preferințele elevului în legătură cu o anumită activitate sau cu un
anumit mediu de lucru; în această secțiune sunt descrise interesele personale
ale elevului analizate din punctul de vedere al fiecăruia din cele șase tipuri
de personalitate ale modelului Holland. În secțiunea complementară este
analizată personalitatea elevului, luând în considerare criterii precum:
comunicarea, lucrul în echipă, planificarea și organizarea, lucrul pe cont
propriu, adaptarea la schimbare etc. Conform teoriei lui Holland(1997), cele
mai multe persoane pot fi clasificate în șase tipuri pure: realist, investigator,
artist, sociabil, întreprinzător și convențional iar tot după autor există
șase medii de muncă analoage cu tipurile pure de personalitate descrise mai
sus. Așa cum s-a arătat deja, indivizii își selectează mediul de muncă care
este congruent cu tipul lor de personalitate. În intervențiile de consiliere
este important să ajuți elevii în a-și alege un mediu de muncă care să se
potrivească cel mai bine cu tipul său de personalitate.
În urma
administrării chestionarului, fiecare elev primește raportul generat automat
care va fi analizat împreună cu consilierul școlar. În vederea consilierii
elevilor în procesul de orientare școlară și educațională, vor fi combinate
rezultatele celor două părți ale testării. Astfel, în funcție de interesele
personale exprimate și de personalitatea elevului, vor fi analizate
activitățile și mediile de lucru care i se potrivesc cel mai bine. În acest
scop vor fi enumerate exemplificativ specializări educaționale și profesii
reprezentative pentru fiecare domeniu în parte.
Elevii interesați se pot înscrie pentru testare la Cabinetul de consiliere, prof. Camelia Bîrsan. Vino la consiliere!
Elevii interesați se pot înscrie pentru testare la Cabinetul de consiliere, prof. Camelia Bîrsan. Vino la consiliere!