vineri, 24 februarie 2017

SĂ ÎNVĂŢĂM SĂ GÂNDIM REALIST







 
Motto: “Mai adânc decât mine în mine însumi este gândul. El îmi dă bucuria, dacă mi-o poate da ceva"                                                                                                                                     Constantin Noica                                                                                                                                                         
A învăţa să gândeşti realist este o strategie extrem de utilă pentru orice persoană, fie ea adult sau copil.
Majoritatea oamenilor cred că evenimentele care se întâmplă în jurul lor determină stările afective. Cu alte cuvinte, dacă vi se întâmplă un anumit eveniment, atunci anumite trăiri afective sunt un rezultat inevitabilal acestui fapt. De exemplu, de câte ori nu aţi spus “M-ai enervat atât de tare” sau “Am crezut că înnebunesc că nu m-ai sunat”. Cu toate acestea evenimentele exterioare precum obţinerea unei note mici sau o alta persoană nu pot fi în totalitate responsabili pentru stările voastre emoţionale. O metodă bună pentru a înţelege acest lucru este să ne dăm seama de faptul că două persoane diferite pot trece prin exact acceaşi situaţie şi totuşi se pot simţi diferit, de exemplu o notă de 4 pentru un elev înseamnă un adevărat dezastru iar un altul priveşte cu nepăsare acest fapt- situaţia este identică. Mai mult, aceeaşi persoană poate trece prin aceeaşi situaţie la momente diferite în timp şi poate să simtă diferit de fiecare dată, spre exemplu vei accepta cu greu un refuz al unui prieten după o despărţire şi vei accepta mult mai uşor acelaşi refuz după ce ai luat o notă bună la teză. De ce oare?
Răspunsul este oferit de conţinutul gândurilor, ideilor sau al dialogului nostru interior- cu alte cuvinte ce simţiţi depinde de modul în care d-voastră interpretaţi situaţia respectivă, de ceea ce vă spuneţi cu privire la acea situaţie sau eveniment. Sentimentele şi emoţiile noastre sunt rezultatul direct al modului în care interpretăm sau ne gândim la evenimente sau situaţii.

  Eveniment activator ------------Gânduri--------------Reacţii comportamentale

Care sunt cele mai frecvente erori în gândire? Majoritatea celor care se îngrijorează frecvent au tendinţa să facă două tipuri de erori în modul lor de gândire.
În primul rând, supraestimează probabilitatea ca evenimentele negative să aibă loc.
În al doilea rând presupun adesea că rezultatul sau consecinţele evenimentelor de care se tem vor fi catastrofale şi de nesuportat.
Tu poţi alege între a fi mereu temător, neîncrezător sau a fi curajos, încrezător. Gândeşte rational, nu te costă nimic şi te vei simţi mult mai bine!
Bibliografie: 
Ronlad M. Rapee, Susan H. Spence, Vanesa Cobham, Ann Wignall, Cum să ajutaţi copilul cu problem de anxietate, Editura Aqua Forte, Cluj Napoca, 2009

Prof. consilier şcolar Camelia Bîrsan

CAMPANIE DE PREVENIRE A SARCINII IN RANDUL ADOLESCENTELOR


CAMPANIE ANTIDROG "HIGH INFORMEAZA-TE!"


CONCURSUL NATIONAL DE CONSILIERE SCOLARA PRIN ARTTERAPIE "EXPRIMA-TE LIBER!"


LECTORAT CU PARINTII







OFERTA CABINETULUI SCOLAR DE ASISTENTA PSIHOPEDAGOGICA